Alle whitepapers

Generatie Z op de werkvloer

De werkzame bevolking wordt steeds jonger en binnen organisaties zal deze verjonging goed zichtbaar worden. De jongste generatie die haar opwachting maakt op de arbeidsmarkt is Generatie Z, ook wel bekend als Gen Z, bestaande uit jongeren die geboren zijn tussen eind jaren 90 en 2010. Deze jonge professionals zijn tussen de 13 en 26 jaar oud en werken
net even anders dan hun voorgangers: de Millennials. Gen Z zorgt voor een grote verschuiving in leeftijd, aangezien zij maar liefst 35 procent van de gehele beroepsbevolking in beslag nemen. Reden genoeg om eens goed in deze generatie te duiken en erachter te komen wie zij zijn, wat zij belangrijk vinden in hun werk, zoeken in hun werkgever en hoe je ze weet te boeien en binden.

In deze how-to gids kom je te weten:

  • Wie Gen Z precies is en wat hun sterke punten zijn;
  • Wat zij belangrijk vinden in hun werk en zoeken in een werkgever;
  • Hoe zij zich verhouden tot andere generaties op de werkvloer;
  • Hoe je zorgt voor succesvolle kennisoverdracht;
  • Hoe je als organisatie inspeelt op, en aanpast naar de behoeften van Gen Z.

Whitepaper aanvragen

Aanhef